گروه | نوع سرویس | کارایی |
---|---|---|
LA شاسی | دوره گریس کاری کمتر از 3200 و کاربرد در شرایط متوسط و سخت | ،پایداری اکسیداسیون و پایداری در برابر تنش محافظت در برابر خوردگی و سایش |
LB شاسی | دوره گریس کاری طولانی بالاتر از کارکرد در شرایط متوسط 3200km تا سخت با بارهای زیاد، ارتعاش و تماس با آب | پایداری در برابر اکسیداسیون و تنش، محافظت در برابر خوردگی و سایش حتی تحت بارهای زیاد و در حضور آلودگی |
GA یاتاقان چرخ | دوره گریس کاری متناوب متوسط و سخت در شرایط | دمای کارکرد 20- تا 70 درجه سانتی گراد |
GB یاتاقان چرخ | کاربرد در شرایط متوسط مثل اتوبوس های سواری، کامیون ها در شهر | ،مقاومت در برابر اکسیداسیون و تبخیر، پایداری در برابر تنش محافظت در برابر خوردگی و سایش دمای کارکرد 40- تا 120 درجه سانتی گراد |
GC یاتاقان چرخ | کاربرد در شرایط متوسط تا سخت مثل توقف و حرکت، یدک کشیدن و) سربالایی) | مقاومت در برابر اکسیداسیون و تبخیر، پایداری در برابر تنش محافظت در برابر خوردگی و سایش، دمای کاربرد 40- تا 120 درجه سانتی گراد |
این جدول، گریس های خودروها را در 5 گروه مختلف دسته بندی نموده است. دو گروه اول که با حرف L شروع می شوند مربوط به شاسی و سه گروه بعدی که با حرف G شروع می شوند، مربوط به یاتاقان چرخ هستند.
بخش های مختلف خودرو که به گریس کاری نیاز دارند عبارتند از:
جلوبندی (سیستم تعلیق)، سیبک ها، یاتاقان های چرخ، محورها و چهارشاخ گاردان.
شایان ذکر است که گریس باید طبق کتابچه راهنمای خودرو بر مبنای اطلاعات فنی تولید محصول و یا توصیه کارشناسان، انتخاب و مصرف شود. همچنین باید از اختلاط دو یا چند نوع گریس یا اختلاط محصولی مشابه از چند تولیدکننده مختلف، خودداری شود.